Ciclo vias Tucuman!

13 oktober 2017

Lieve mensen,

Reizen kan behalve spannend en 'anstrengend' ook zeer gezellig zijn.

Nadat alle formaliteiten vervuld waren tot tevredenheid van de daarvoor bevoegde instanties en de bagage afgeleverd kon ik ontsnappen aan de enorme  drukte op Schiphol.

Opgelucht begaf ik me door de ellenlange gangen naar 'de gate' waar ik direct kon doorlopen. Een Boeing 777 is een indrukwekkend vliegtuig. Langs vele rijen passagiers kon ik op zoek naar mijn plaats: helemaal achterin, bij het raam.

Aangezien het aantal passagiers in een toestel langzaam doch zeker is uitgebreid, is de bewegingsruimte voor de aanwezigen evenredig afgenomen.

Mijn directe medepassagiers bleken een paar broers en 2 buurvrouwen uit Brabant te zijn, hetgeen al gauw tot een geanimeerd gesprek leidde, waaraan de Brabantse gezelligheid niet ontbrak. Een langdurige reis blijkt dan plotseling veel minder erg. Van slapen is niet veel terecht gekomen, daarvoor was het veel te plezierig. Midden in de nacht gedag gezegd in Rio de Janeiro.

Daar had ik royaal de tijd om over te stappen op het toestel naar Buenos Aires. Er volgden een paar rustige uren, aangezien de meeste passagiers behoefte bleken te hebben aan slaap.

Zelfs de lange wachttijd (aankomst 00.30uur/ vertrek 06.30 uur) in Buenos Aires is meegevallen, mede doordat ik naar een ander vliegveld ging voor het laatste traject.

De toestellen werden steeds kleiner; de instapgelegenheid steeds tropischer.

Uiteindelijk stapte ik na ruim 24 uur onderweg te zijn geweest blij naar de aankomsthal in San Miguel de Tucuman (de 5de stad van Argentinië) waar mijn zus Netty en neef(je) stonden te wachten. Blij en vrolijk weerzien!

De kletssessies blijven voortduren! Wat is er veel te vertellen als je elkaar al een paar jaar niet gezien hebt......!

Netty had een verrassing voor me: ''s avonds deelnemen aan een fietsmanifestatie midden in het centrum van de stad..... of ik meeging?

Er zijn enige enthousiastelingen in Tucuman die hier het fietsen willen promoten om dezelfde redenen als in Nederland gedacht wordt over het autovrij/-luw maken van stadscentra.

Onder het produceren van veel kabaal fietsten we in een slakkengang over de gehele breedte van de weg door het drukke centrum. Dit alles onder het toeziend oog van de politie en veel belangstelling en support langs de route. En natuurlijk, heel zuid-Amerikaans: veel gezang en geklap!

Ik probeer mijn jetlag te verdrijven, vooral door kalme activiteiten.

Morgen start de Spaanse conversatieles.

1. Coby Wassenaar:
    14 oktober 2017
    Geniet er van veel plezier. 😍
    Dat ene woord moet nog even opzoeken wat dat betekend ‘ anstrengend ‘
    Gr. Coby
  2. Carla:
    Veel plezier!
  3. Agaath Rijnsburger:
    14 oktober 2017
    Hoi Aggie, Ik dacht dat je daar niet kon fietsen.
    Veel plezier en we missen je in de Merenwijk. Vriendenlijke groetjes van de damens en lieve van ons.
  4. Nathalie:
    14 oktober 2017
    lieve Aggie, Ik ben nu al weer helemaal geinspireerd door jou. dat helpt wat geweldig Ik ga je volgen. Geniet ervan , ik ga meegenieten.... dikke knuffel
  5. Thea Geurts:
    14 oktober 2017
    Leef Aggie, hoever is het met de Spaanse lessen? Ik weet het niet zeker, maar dit verhaal lijkt veel op het eerste verhaal en ik ga ervan uit dat je toch wel nieuwe avonturen en nieuws te vertellen hebt. Maar ik kan me vergissen, in ieder geval goed iets van je te horen/lezen! Volgende keer graag hoe je met Nettie op stap bent geweest?
    Voor nu veel lieve groeten vanuit momenteel een zonnig Deest, Thea.
  6. Jenny:
    hoi Aggie,
    Heel veel plezier, en geniet van het weerzien met je zus!,
  7. Els Kemperman:
    Lieve Aggie,
    Dit is hetzelfde verhaal als de vorige keer in September,maar ik ben benieuwd hoe je het er een maand later ,dus nu in oktober vaart.?
    Lieve groet Els
  8. Wies:
    15 oktober 2017
    Zie vorige reactie
  9. Pieter Barendse:
    16 oktober 2017
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Jetlag verwerken door rustige activiteiten...........gaat dat lukken?
    Succes met je Spaanse cursus.
  10. Henny:
    16 oktober 2017
    Hoi Aggie,

Ook ik heb dit verhaal al gelezen, maar ik wacht met heel veel nieuwsgierigheid op een volgend verhaal.
    Lieve groeten uit een warm Limburg!
  11. Joep:
    19 oktober 2017
    Dit is wel een hele spannende reisblog met iedere keer hetzelfde verhaal. Komen er ook nog foto's? :)

Liefs, Joep
  12. Pieter Barendse:
    30 oktober 2017
    Dag Aggie,
    Hoe verloopt je reis? Ben benieuwd naar je volgende reisverslag.
    Bon voyage.
  13. Will Van Essen:
    2 november 2017
    Hallo Aggie, waar blijft het vervolg? Waar zit je? Ik ben zeer benieuwd!!!
  14. Tien:
    Wauw geweldig Ag, om mee te maken. Fijn om je avonturen te volgen!!! Liefs Tien
  15. Jeannette de la parra:
    Lieve Aggie,
    Wat heerlijk dat je mij ook je reisverslag hebt gemaild! Prachtig en wat stoer die klimtocht en ook je eerste verhaal. Ik hoop dat we nog meer te lezen krijgen...
    Lieve groetjes uit koud maar zonnig Katwijk, jeannette,
  16. Maaike:
    9 november 2017
    Geniet ervan samen met je zussie!

Liefs Maaike
  17. Will Van Essen:
    11 november 2017
    leef Aggie, ik maakte me al zorgen dat we niks hoorden en ben blij met je mail.
    Je zit dus ver in het zuiden van Argentinie en wat is het daar mooi!! Ik heb het opgezocht natuurlijk. Ben je nog met Netty aan het reizen of nu alleen? Geniet er in elk geval van. Ga je ook door tot het zuidelijkste puntje: Ushuaia? Ben benieuwd naar je volgende bericht. leefs Will
  18. Henny:
    12 november 2017
    Ha Aggie, goed weer van je te horen. Heb eerst maar even Google-maps geraadpleegd om te kijken waar je nu zit. Ben je samen met Nettie op pad?
    Geniet ervan en pas goed op jezelf.

Leefs Henny
  19. Els Kemperman:
    12 november 2017
    Hi Aggie met een atlas en Google erbij heb ik kunnen vinden waar je ongeveer zit,nu ja zit ,klimt pfff......!
    Heel bijzonder en waarschijnlijk hele mooie natuurgebieden.
    Stoer van je hoor.
    Hou ons op de hoogte leuk om het te volgen.
    Liefs Els
  20. Trudy Heldens:
    14 november 2017
    Dag Aggie,
    Met veel bewondering lees ik je reisverhalen. Prachtig maar ook erg knap van je om dit allemaal te doen . Graag tot het volgende verhaal. Dank je wel om dit met zo velen te delen.
    Groetjes vanuit een herfstachtig, guur Nederland
    Trudy Heldens