Ciclo vias Tucuman!

24 september 2017

Lieve mensen,

Reizen kan behalve spannend en 'anstrengend' ook zeer gezellig zijn.

Nadat alle formaliteiten vervuld waren tot tevredenheid van de daarvoor bevoegde instanties en de bagage afgeleverd kon ik ontsnappen aan de enorme  drukte op Schiphol.

Opgelucht begaf ik me door de ellenlange gangen naar 'de gate' waar ik direct kon doorlopen. Een Boeing 777 is een indrukwekkend vliegtuig. Langs vele rijen passagiers kon ik op zoek naar mijn plaats: helemaal achterin, bij het raam.

Aangezien het aantal passagiers in een toestel langzaam doch zeker is uitgebreid, is de bewegingsruimte voor de aanwezigen evenredig afgenomen.

Mijn directe medepassagiers bleken een paar broers en 2 buurvrouwen uit Brabant te zijn, hetgeen al gauw tot een geanimeerd gesprek leidde, waaraan de Brabantse gezelligheid niet ontbrak.

Een langdurige reis blijkt dan plotseling veel minder erg. Van slapen is niet veel terecht gekomen, daarvoor was het veel te plezierig. Midden in de nacht gedag gezegd in Rio de Janeiro.

Daar had ik royaal de tijd om over te stappen op het toestel naar Buenos Aires. Er volgden een paar rustige uren, aangezien de meeste passagiers behoefte bleken te hebben aan slaap.

Zelfs de lange wachttijd (aankomst 00.30uur/ vertrek 06.30 uur) in Buenos Aires is meegevallen, mede doordat ik naar een ander vliegveld ging voor het laatste traject.

De toestellen werden steeds kleiner; de vliegvelden steeds soberder.

Uiteindelijk liep ik na ruim 24 uur onderweg te zijn geweest blij naar de aankomsthal in San Miguel de Tucuman (de 5de stad van Argentinië) waar mijn zus Netty en neef(je) stonden te wachten. Blij en vrolijk weerzien!

De kletssessies blijven voortduren! Wat is er veel te vertellen als je elkaar al een paar jaar niet gezien hebt......!

Netty had een verrassing voor me: ''s avonds deelnemen aan een fietsmanifestatie midden in het centrum van de stad..... of ik meeging?

Er zijn enige enthousiastelingen in Tucuman die hier het fietsen willen promoten om dezelfde redenen als in Nederland gedacht wordt over het autovrij/-luw maken van stadscentra.

Onder het produceren van veel kabaal fietsten we in een slakkengang over de gehele breedte van de weg door het drukke centrum. Dit alles onder het toeziend oog van de politie en veel belangstelling en support langs de route. En natuurlijk, heel zuid-Amerikaans: veel gezang en geklap!

Ik probeer mijn jetlag te verdrijven, vooral door kalme activiteiten.

Morgen start de Spaanse conversatieles.  Daar horen jullie volgende keer meer over.

Lieve groet, Aggie.

1. Loes:
    25 september 2017
    Leuk weer om je reis te volgen.
  2. Annemiek Van Dam:
    25 september 2017
    Zo Aggie, je bent er... gefeliciteerd! inderdaad dat vliegen wordt steeds krapper. Heb je je eigen nieuwe fiets weer meegenomen? Vast wel, ik wist niet dat je zus daar woonde! Maar het lijkt me wel fijn om daar een startpunt te hebben, of fietst ze met je mee? Dank voor je verhaal! Lieve groet Annemiek
  3. Lida en Kees. Schouten:
    25 september 2017
    Om te beginnen al een avontuurlijke
    fietstocht! Gr Kees en Lida.
  4. Carla Houwaard:
    25 september 2017
    Leuk Aggie om je zo te volgen ben nieuwsgierig naar je volgende verhaal! Liefs Carla
  5. Diny:
    25 september 2017
    Leuk Aggie om over je reis te lezen, dan kun je goed...wens je een mooie tijd daar en laat ons gezellig meegenieten door je enthousiaste verhalen..👏🚴👍
  6. Trudy Heldens:
    Lieve Aggie,
    Petje af voor je doorzettings vermogen en de avontuurlijke inslag. Je wist toch al langer dat de Brabanntse mensen gezellig zijn !!
    Dank voor het gezellige stukje mee genieten van je reis en ontmoeting met je zus. Nu veel fiets plezier en succes met de Spaanse les.
    Tot de volgende keer groetjes, Trudy Heldens.
  7. Merijn:
    25 september 2017
    Jemig, had u de blog toch aggie op de fiets kunnen laten heten... 😉
    Fijn dat u goed bent aangekomen!
    Heel veel succes met de jetlag.
  8. Edith:
    veel fietsplezier
  9. Hanna:
    25 september 2017
    Wat een fietsavontuur heb je weer op stapel staan!
    Sterkte met je jetlag en veel plezier.
  10. Nicolien:
    25 september 2017
    Leuk, Aggie, je eerste verslag. Heb je in ieder geval daar ook op de fiets gezeten !
    Succes met je Spaanse les ! Ik ga vrijdag met mijn Spaanse klasje op 'schoolreisje' naar La Rioja ! Veel oefenen zal dat worden ! Saludos !
  11. Peer:
    Querida Mama,
    que bien has llegado!
    Uiteraard logisch dat jij als Nederlandse en fietsfanaat je in Tucuman gelijk inzet om het fietsen daar onder de aandacht te brengen... Heb je de voorkant van de krant al gehaald? ;-)
    Mucha diversion y excito con las clases de Español!
    Abrazo fuertisimo! XO
  12. Claudia:
    25 september 2017
    Leuk Aggie dat je alweer aan het fietsen geslagen bent, heel verrassend ook ;) Succes bij je les. Liefs Claudia
  13. Joep:
    Ola senorita, :)

Goed om te horen dat de heenreis je bevallen is, ik was ook eerlijk gezegd geen moment bang dat je je zou gaan vervelen hoor. Heel veel plezier en groetjes aan Nettie, Fernando en L(u)isandro.

Liefs, Joep
  14. Wies:
    25 september 2017
    Heerlijk weer die reisverslagen. Ik zie het helemaal voor me. je schrijft het heel beeldend op. Wens je veel moois toe in Zuid Amerika en zie uit naar je volgend verslag. Groet
  15. Will Van Essen:
    26 september 2017
    Leuk verhaal Aggie! en Fijn, alvast een goede en gezellige heenreis achter de rug. En... al gefietst, kan niet zonder toch? Heel veel gezellige en mooie dagen met Netty en het Spaans leren, daar in Argentinie. Geniet ervan en ik geniet vanaf hier mee. Leef groetjes ook aan Netty en tot je volgende reisverslag.
  16. Trix bloemen:
    26 september 2017
    Lieve enthousiaste Aggie! Heerlijk, hoe jij door de tijd heen vliegt, hahaha! Eerlijk gezegd, was ij blij te lezen, dat je daar opgevangen werd..... nou ben ik natuurlijk maar n " oud" collegaatje, maar zuinig moeten ook WIJ op jou zijn!! Spaanse les.... hihi... das wel handig! en slim, dat je dat daar doet! Geniet van je familie!
    Aggie, ik kijk uit naar je volgende verhaal! dikke kus trix
  17. Ina Fine:
    26 september 2017
    Look forward to more stories. Sorry I missed you in Holland.
    24 hours, that's what it takes to get to Australia. 2 more days and we are on our way home.
    Enjoy your trip.
  18. Gerti van vree:
    26 september 2017
    Lieve Aggie, wat spannend weer! Leuk om te lezen.
    Lieve groet van Gerti
  19. Lindavandijk:
    Dag Aggie,
    goed om te horen dat alles zo voorspoedig is verlopen. Ik ben heel nieuwsgierig naar het vervolg van je reis en zelf ga ik alvast wat kilometers proberen te maken met de fiets!!!
    Heel veel plezier en succes met de spaanse conversatie! Linda
  20. Willy:
    Lieve Aggie,
    Het hele vliegtuig heeft waarschijnlijk mee kunnen genieten van jullie gezelligheid.
    Heel veel succes op je reis door zuid- Amerika. Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven.
    Dikkexx Willy.
  21. Noor Beeloo:
    28 september 2017
    Ha Aggie, dat was te verwachten in dat vliegtuig.....jij maakt het overal gezellig!
    Fijn dat je heelhuids bent aangekomen en de start was niet verkeerd zo te lezen.
    Heel veel plezier en avontuur, liefs Noor xx
  22. Els Kemperman:
    30 september 2017
    Spannend !!!! Het blijft bij jou spannend met je reis perikelen en gelukkig weer de fiets ,want anders verleer je het nog......
    Geniet er van Liefs Els
  23. Nel van Gils-Jansen:
    30 september 2017
    Lieve Aggie, wat kun jij jouw reis toch mooi beschrijven. Ik zie het helemaal voor me. Met wie fiets je door Zuid-Amerika? Met je zus? Veel plezier, liefs Nel.
  24. Anneke van Beelen:
    1 oktober 2017
    Hoi Aggie, van Janneke hoorde ik van je nieuwe avontuur.
    Ook dit keer ga ik je weer volgen.
    Veel succes en veel plezier.
    Groetjes van Anneke.
  25. Marleen Geurts:
    5 oktober 2017
    ola Aggie,
    genieten daar van je zus en haar familie. Heerlijk om de mensen weer te kunnen "voelen en ruiken"
    Fijn dat je goede reis hebt gehad.
    Tot je volgende verslag.
  26. Janneke van Beelen:
    11 oktober 2017
    Hoi Aggie,
    Heel plezier op je nieuwe avontuur!
    Je gaat weer heel veel zien en beleven. Leuk om je te volgen
    Muchos amor Janneke